
HoppyGo
Ze škatulky automotive k širokému publiku
Výzva
Carsharingová platforma HoppyGo nás vyhledala ve chvíli, kdy byla již úspěšným startupem. Její komunikační dosah byl ale omezený převážně na automotive scénu. Našim úkolem proto bylo vymanévrovat ze zajeté dráhy a přeřadit na celoplošná média, byznys a lifestyle tisk, a zároveň ukázat HoppyGo jako inovativní službu se zajímavou společenskou hodnotou.
Řešení
Pokud chcete být slyšet “jinak a jinde”, musíte také mluvit jinou řečí. Našli jsme proto překvapivé příběhové linky, pojmenovali rozmanité use cases a doposud anonymní značce nasadili konkrétní tváře a kompletně přerámovali celou diskusi – pro mnohem širší publikum.
Dílčí zastávky na cestě k mainstreamovému úspěchu? Dopřát značce více emocí, vztáhnout se k důležitým trendům, které se u HoppyGo přímo nabízely (např. udržitelnost) a edukovat média i veřejnost o důležitých pojmech. Například o rozdílu mezi p2p (tedy peer-to-peer sdílení, které se dá do češtiny přeložit jako “lidé lidem”) a minutovým carsharingem.

Aby se změnil dosah, bylo nejdříve potřeba upravit rozsah a obsah. Tedy témata, o kterých HoppyGo mluví a ke kterým se vztahuje. Jedna ze změn, se kterou jsme od začátku pracovali, bylo zasít téma carsharingu do ekonomických médií. Nejde v něm totiž jen o cestování, ale také o atraktivní finanční výsledky. Vzhledem k tomu, že firma vykazovala stabilní růst a dobré finanční výsledky, dveře do ekonomickcýh a byznysových médií byly otevřené – posunuli jsme se jim tedy naproti i tematicky.
Druhým výrazným posunem bylo rámovat HoppyGo jako sofistikovanou službu s benefity jak pro řidiče aut, tak jejich majitele. I s pomocí Brainz Disruptive a jejich redesignu podoby celého webu a služby se HoppyGo zbavilo posledních ozvěn evokujících “autobazar”. Těžiště vnímání značky se úspěšně přesunulo ke společenskému rozměru fenoménu sdílení. Důraz jsme kladli na carsharing a udržitelnost, nebo téma nákladů na pořízení nového vozu a vlivu inflace.

HoppyGo: Enyaq Coupé RS iV
S vývojem směrem k ekonomickým tématům přišel částečně serióznější tón, ale také aktivní účast na konferencích (Chytré podnikání), úspěch v soutěžích (Deloitte Fast 50) a na odborných workshopech/seminářích (Business Shaker CzechInvest).
Kromě ekonomických a společenských subjektů se HoppyGo více vztáhlo také k populárnímu i kontroverznímu tématu elektromobility, což se projevilo například v účasti na konferenci Forum elektromobilita.
Všechna tato témata a posuny skutečně otevřely brány velkých médií. Za rok 2022 mělo HoppyGo výstupy ve všech 7 mediálních domech s celostátním dosahem – v mnohých z nich opakovaně. Reportáž odvysílala Česká televize, dva články vydal magazín E15 a ze stejného mediálního domu Czech Media Invest i Blesk pro ženy. V rámci médií Mafra vyšly články v Lidových novinách i rozhovor v MF Dnes. Pro Seznam.cz & Borgis jsme udělali exkluzivní rozhovor na Streamu i v deníku Právo. Vltava Labe Press zveřejnil 4 články v Deníku. V rámci Economia jsme udělali exkluzivní rozhovor pro Hospodářské noviny, dostali se do podcastu Trendspotting a advertorialu v HN a Ekonom a s Central European Media Enterprises se domluvila účast ve Snídani s Novou.
Tyto mediální výstupy doprovázely i atraktivní placené inzerce v magazínu Forbes a Heroine, nebo pro vydavatelství Economia, většina dosahu však byla organická. Navíc se pro HoppyGo postupně rozšiřuje pole i na “netradiční” mediální formáty influencerů a podcastů.

Konference Ženy auta půjčují
Tyto změny doprovázelo zároveň výraznější personalizování značky a osazení obsahu zřetelným vlastním hlasem.
Robin Švaříček dostal v rozhovorech pro celostátní média prostor prezentovat se jako CEO s jasnou vizí, který vede HoppyGo k expanzi a předávání know-how. Značnou mediální pozornost sklízí i Radka Jenka Šubířová, která promlouvá za HoppyGo z pozice marketingové ředitelky a jako hlas kampaně Ženy auta půjčují.
Právě tato sociálně orientovaná kampaň na podporu jak žen v tíživé situaci, tak žen-řidiček a podnikatelek vzbudila velký ohlas, stejně jako na ni navázaný event Ženy a mobilita. Radka Jenka Šubířová pak za sebe poskytla rozhovory například časopisům Innovation a Heroine.
PR
JAKUB FAJNOR
PR Consultant
TEREZA ŠKARKOVÁ
Junior PR Manager
Jan Potměšil
Content Strategist
BARBORA KALOUSKOVÁ
Content Strategist
JAKUB SMOLJAK
Project Manager
MARTINA TRNKA VAŇKOVÁ
.png)
