.png)
Broumov 2028
Tisíc Davidů a jeden Goliáš. Kreativní impuls pro outsidery v oblasti ekologie.
Broumov byl kandidátem na Evropské hlavní město kultury pro rok 2028. Od začátku jsme mu fandili – nejmenší město v historii soutěže a je ve finále! A to s skvělým konceptem kreativní pouti. Je čas šířit jeho slávu co nejdál. A to zejména online.
Výzva
Vyzbrojen sofistikovanými nápady, Broumov 2028 potřeboval rozjet svou kandidaturu a dostat ji do digitálních výšin. A šířit ji mezi co nejvíce příznivců – kdekoli.
Výsledek
Pomocí VR, AR a AI jsme oblékli archetypální hodnoty vztahu k krajině, místu a duchu do nového hávu. V rámci kampaně jsme vytvořili mikroweb pro všechny kreativní poutníky, který vybízel k aktivní účasti a shromažďoval důležité údaje.
Broumov 2028 k nám přišel s nelehkým úkolem. Města se do soutěže přihlašují s desítkami stránek dlouhými „BidBooks“. Obsahují jak obecný koncept, tak podrobné plány na několik let v případě vítězství.
.png)
Broumov potřeboval návrh přepracovat a obohatit o realizovatelné digitální koncepty – a veřejně jej obhájit před mezinárodní porotou. Základem byla myšlenka „kreativní pouti“. A to vše mělo být doplněno online kampaní.
BRAINSTORMING PŘES BABYLON
Vyzbrojen sofistikovanými nápady, Broumov 2028 potřeboval rozjet svou kandidaturu a dostat ji do digitálních výšin. A šířit ji mezi co nejvíce příznivců – kdekoli.
PROJEKT ČÍSLO JEDNA – KLÁŠTERY, CHRÁMY TVOŘIVOSTI
Nejprve bylo nutné v krátké době sladit mnoho jazyků a programů. Společně s broumovským týmem, který se skládal z odborníků na kulturu a média a také z mezinárodních konzultantů, se nám podařilo definovat několik fází a cílů projektu. Klíčový význam měly různé cílové skupiny – občané Broumova (včetně významných menšin), mezinárodní porota a kreativní poutníci z celého světa.

OD POUŤNÍCH DENÍKŮ PŘES APLIKACE PRO MEDITACI AŽ PO VIRTUÁLNÍ KNIHOVNU
Kreativní tým Brainz sestavil širokou škálu nápadů, včetně různých aplikací, uměleckých instalací a praktických „poutnických“ nástrojů.
Nakonec zvítězily tři vzájemně propojené myšlenky

Virtuální knihovna (LIBR.AI)
Vycházeli jsme z historické role kláštera jako centra vědění a virtuální knihovnu jsme proměnili v moderní digitální archiv kulturních aktivit – obohacený o „knihovníka“ s umělou inteligencí.

AR aplikace pro poutníky (PARAMELIS)
Mezi jednotlivými kláštery měla být vytvořena poutní síť, která by umožňovala zasílat zvukové zprávy do jednotlivých knihoven, kde by je bylo možné „vyzvednout“ ve formě instalace AR.

Síť „energetických bodů“ v každém klášteře
Zařízení, která by podle skutečného počtu fyzických návštěvníků kláštera vibrovala energetické body v jiných klášterech a poutních místech.
PROJEKT ČÍSLO DVA – POUŤOVÁ KAMPAŇ A WEBOVÉ STRÁNKY
Současně bylo nutné zahájit rychlou a účinnou kampaň. Cílem bylo šířit povědomí o Broumově, jeho kandidatuře a jeho myšlenkách.Vytvořili jsme interaktivní webové stránky, které jednoduše představovaly poslání (získat titul ECoC, transformovat kulturu v regionu) a kreativní pouť.
Webová stránka podněcovala k aktivní účasti – prostřednictvím výběru vizuálního avatara poutníka a osobního závazku.Lidé z celého světa mohli „ochutnat“ myšlenku kreativní pouti jednoduchým a nenáročným způsobem – stačilo se zavázat, že budete venčit psa, péct chleba, pěstovat zeleninu nebo více číst. Vyberte si vhodný obrázek, přidejte jméno a veřejná podpora Broumova je na světě.

Grafický design webových stránek vycházel z identity vytvořené místním ilustrátorským studiem Upupaepop. Hravost byla kombinována s otevřeností k genderové otázce (postavy avatarů nebyly binární) a národnostním menšinám (v Broumově a okolí žije početná romská komunita).
PROHRAJ BITVU, VYHRAJ LÁSKU
Broumov nakonec nevyhrál, ale ukázal, jak se mohou imaginární Davidové – nadšenci z periférie, aktivní občané – spojit, aby porazili Goliáše globalizované kultury. Jak znělo jedno z hesel kampaně – Evropa se skládá až z 30 procent z podobných „Broumovů“.
Kampaň Broumov 2028 vyvolala v regionu celkovou podporu a kulturní rozmach, který stále pokračuje. A mezi námi – porota řekla, že to bylo těsné.
Creative Concept
Barbora Kalousková
Creative Concept
Štěpán Kleník
Web Design
Maria Mitcheva
Creative Concept
Jan Smutný
Content Maker
Vít Fekiač
Development
Vít Husák
Project Manager
Anna Málková

