Brainz Studios logo
Cover Image

Národní Galerie Praha

Zcela nový web pro největší galerii v zemi


Nová webová stránka Národní galerie Praha je nekonečným zdrojem umělecké inspirace s jednoduchou, ale potřebám přizpůsobenou navigací, která umožňuje uživatelům lépe se soustředit.

  • UX a UI
  • branding
  • app development
  • web development
  • marketing strategy
  • social media
  • business strategy
  • web design

Výzva

Uživatelské prostředí webových stránek NGP bylo, mírně řečeno, zastaralé. Museli jsme proto provést radikální modernizaci. Aby se uživatelé mohli na webu rychleji orientovat, bylo nutné kompletně přepracovat informační architekturu a vytvořit nový systém pro správu obsahu (CMS). Díky novému systému může správce galerie snadno kontrolovat obsah, který lze poté vložit do šablon a modulů navržených naší společností.

Řešení

Webové stránky jsme přestavěli na zcela nových základech. Prvním krokem bylo přepracování informační architektury a její začlenění do navigačního systému postaveného na třech pilířích. Proto byl vytvořen nový CMS, který nám umožnil získat kontrolu a snadněji spravovat nadcházející události, výstavy atd. To také zlepšilo uživatelský zážitek. Vizuálně přitažlivá domovská stránka inspiruje, poskytuje informace a pomáhá uživateli objevit nejzajímavější umělecká díla.

VÝSTAVY A AKCE. VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY. O NÁS.

Nové položky v nabídce poukazují na tři hlavní důvody, proč lidé navštěvují NGP:

VÝSTAVY A AKCE

zahrnuje probíhající a připravované výstavy a další aktivity

VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY

přednášky a diskuse, tvůrčí dílny atd.

O NÁS

praktické informace o galerii

BARVA DOPLŇUJE UMĚNÍ

Aby každá výstava byla v něčem jedinečná, vytvořili jsme editovatelnou paletu barev, kterou může správce doplnit jednotlivá umělecká díla.

IMERZIVNÍ PŘECHODY

Opuštění domovské stránky je doprovázeno přechody pro efekt a změnou rozložení vizuálního obsahu. Pozornost se přesouvá ze stránky s uměleckým dílem na informativnější obsah plný textu. V sekci výstavy plní logo NGP neobvyklou funkci. Ukazuje návštěvníkovi zajímavý výřez z uměleckého díla, výstavy nebo expozice.

PŘEHLED VÝSTAV A AKCÍ

Vymysleli jsme chytrý filtr, který návštěvníkům ukazuje nejoblíbenější výstavy a akce. Ty lze dále filtrovat podle času a místa. Navrhli jsme asymetrický feed událostí, aby se umělecká díla zobrazovala co nejlépe.

JEDNODUCHÁ SPRÁVA OBSAHU

Celý web je editovatelný prostřednictvím systému pro správu obsahu, který umožňuje správcům galerie snadno spravovat a nahrávat nový obsah. Pro snadnou správu obsahu jsme navrhli několik designových modulů, které lze snadno sestavit a vytvořit tak nové stránky.

UMĚNÍ NA JEDNO DOTYKNUTÍ

Navigace na domovské stránce mobilní verze je podobná feedu na sociálních sítích – pro uživatele se stává proudem umělecké inspirace. Hlavním cílem bylo vzbudit zájem o nové výstavy a vyčerpávající informace ponechat stranou ve skryté navigaci.

Creative Concept

Štěpán Kleník

Creative Concept

Pavel Kappel

Creative and Art Director

Marc Sanderson

UX Design

Petr Slavík

Tech Lead

Láďa Janeček

Development

Jiří Váňa

Development

Jakub Dibala

Project Manager

Martin Gregor

Project Supervision

Michal Rodrigues

Zkoukněte to na

www.ngprague.cz