
AVU
Kreativní web, který má řád – cenami ověnčený projekt pro pro akademii
Není jednoduché najít rovnováhu, ať už chodíte po laně nebo děláte webové stránky. Ale díky naší lásce k umění, kreativitě a řešení složitých hádanek byla naše práce pro AVU oceněna první cenou v prestižní marketingové soutěži.
Výzva
Naše největší umělecká instituce potřebovala nové webové stránky. Ty měly být nejen moderní a odrážet odpovídající hodnoty, ale také sloužit desítkám různých uživatelů, od široké veřejnosti po zaměstnance, výzkumníky a teoretiky a samozřejmě studenty a uchazeče.
Řešení
Otevřít krabici, vysypat všechny dílky puzzle na koberec a sestavte je podle zcela nové struktury. A při tom nezapomenout být kreativní nebo zkontrolovat svá data. Zkrátka něco jako umělecký výzkum.
Každá instituce se musí pravidelně obnovovat, a pro uměleckou instituci to znamená držet krok s duchem doby i po formální stránce. AVU před časem obnovila svou vizuální identitu díky úspěšnému konceptu designérů 20YY (Petr Bosák, Robert Jansa a Adam Macháček). Tento redesign se musel promítnout do všech dimenzí a tu digitální (nové webové stránky) měl na starosti studio Brainz Disruptive pod vedením Štěpána Kleníka. Jeho zvolenou tvůrčí cestu lze popsat jako umělecký výzkum – a to úspěšný, protože webové stránky získaly první místo v kategorii „UNIVERSITY“ soutěže Fenix Content Marketing Award.
Nejprve jsme museli vzít celý obsah starého webu a rozebrat ho na jednotlivé části.
Jaké jsou různé use cases?
Jaké skupiny uživatelů představují?

Po nějaké době se začaly objevovat širší skupiny uživatelů webu. Rozdělili jsme je do tří oblastí podle tří nejčastějších cílových skupin, z nichž se vyvinuly pilíře nového webu – studium, akademie a program.

STUDIJNÍ
represents a full range of information for both students and applicants.

AKADEMICKÝ
contains institutional information, departments, academic results, and so on.

OBSAHOVÝ
stands for everything the academy organizes and offers to the public.
Tři sloupce textu se třemi jednoduchými tvrzeními, které se týkají studijních příležitostí, vědeckých výsledků akademie a hodnot prezentovaných veřejnosti.
A co dál?

Od samého začátku bylo naším záměrem propojit hodnoty významné umělecké instituce s její prezentací. První a nejzřetelnější z nich je samotné umění. Estetické poselství již do značné míry vyjadřuje původní redesign od designérů 20YY, který využívá font „srdíčkové emodži“ a vyznačuje se tím, že je svěží a uvolněné. Na úvodní stránce webu je pak smyčkou přehráváno studentské video, které získalo cenu rektora (videa se samozřejmě budou postupem času střídat).
Návštěvníci se s další částí umění seznámí během virtuální prohlídky jednotlivých ateliérů. Každý z nich má své vlastní video a textovou prezentaci, která záměrně není vložena do stejné šablony. Stejně jako se liší jednotlivé ateliéry, liší se i jejich prezentace.
* Mezi další (skvělé) dočasně odložené nápady patřila environmentální „instalace“, která by zapisovala úroveň znečištění ovzduší do vizuální podoby webu, nebo genderově neutrální textová verze webu (což v češtině není běžné)

VOX POPULI
Web byl od počátku orientován výhradně na mobilní zařízení. Kromě vizuální přitažlivosti struktury webu v jediném centrálním sloupci (na jehož pozadí byl na ploše prostor pro další videa nebo vizuální prvky) nesl tento koncept jasné poselství, že formát prezentace by měl odpovídat současným technologiím.
Nakonec však převážila povaha instituce sloužící široké veřejnosti a web byl nakonec obohacen o samostatnou verzi pro počítače. Pro nás bylo zásadní naslouchat různorodým hlasům potřeb AVU, a proto web prošel rozsáhlým testováním a zpětnou vazbou, aby byla potvrzena jeho strukturální funkčnost. Na základě „hlasu lidu“ byla například přidána také oblíbená možnost přepnutí do tmavého režimu
KUDOS
Webové stránky AVU byly především společným projektem širokého týmu Brainz s několika nezávislými spolupracovníky, ale také s významným přispěním přímo od AVU. Webové stránky získaly první cenu v kategorii „UNIVERZITA“ prestižních cen Fenix Content Marketing Awards – kudos všem „uměleckým výzkumníkům“ a spolupracovníkům!

Creative Concept
Štěpán Kleník
Creative Concept
Pavel Kappel
Creative Concept, UX
Barbora Kalousková
Development
Vít Husák
Backend Development
Jan Mucska
Project Manager
Petra Kneclová

