
House of Lobkowicz
Brand refresh a Web overhaul pro naše partnery ve vedení
Rod Lobkowiczů je silně spjatý jak s českou historií, tak současností. Více než 700 let ovlivňují dění státních útvarů na českém území a jejich organizace House of Lobkowicz sídlí v jediném paláci v soukromých rukou na Pražském hradě. A pak jednoho dne přišli za Brainz Studios s potřebou proměny své digitální prezence a inovace a automatizace svých interních procesů. Spolupráce v digitální sféře se nakonec rozšířila o poskytování dlouhodobých komplexních PR služeb a trvá dodnes.
První výzva
Několikavrstvá digitální transformace postavená na dlouhodobém cíli zefektivnit a automatizovat obchodní a marketingové procesy. Tvorba komplexního webu, který je moderní, přehledný a návštěvníci v něm najdou vše potřebné - od historie, přes přehled o současné tváři rodu, až k jejich mnoha jedinečným projektům.
Řešení
Sebevědomý a uživatelsky přívětivý web, který propojuje historii šlechtického rodu s jeho moderním působením. Díky sérii Discovery Labů a detailní analýze interních procesů vznikla komplexní prezentace přizpůsobená různým cílovým skupinám – od turistů po obchodní partnery. Web výrazně zefektivnil interní správu i obchodní komunikaci.

Nový web šlechtického rodu musí reflektovat, že jde o silného hráče nejen v české historii, ale zároveň moderní brand, který udržuje odkaz svého rodu a stále se podílí na příběhu Česka.
Ještě před samotným startem prací na webu, jsme si s House of Lobkowicz prošli několika Discovery Laby, kde jsme zjišťovali, co je vlastně v DNA brandu, jaké jsou jejich hodnoty, byznysové cíle a cílové skupiny. Zároveň jsme měli osobní schůzky se všemi týmy, které pracují s nejrůznějšími systémy od CRM po excelové tabulky. Zjišťovali jsme, co konkrétně dělají a které úkony by se daly automatizovat a zefektivnit skrze nové procesy či systémy.

Vzešla z toho nutnost vytvořit komplexní webovou prezentaci zaměřenou na širokou škálu cílových skupin. Toho by se nedalo docílit bez kompletní revize UX potřeb pro různá publika od turistů, přes milovníky umění až po business partnery s akcentem dostat je co nejrychleji ke kýženému cíli (nákup vstupenek, rezervace svatebního místa a další služby).
O tom, že se tohoto cíle podařilo dosáhnout, svědčí reakce samotných uživatelů, tedy zástupců obchodního týmu House of Lobkowicz. Po několikaměsíčním užívání zhodnotili, že se podařilo eliminovat “nekvalifikované poptávky” (meziročně o 30 %), tedy požadavky obchodních partnerů, které se úplně míjely s realitou. Jako hlavní důvod vidí obsahově lepší sdělení a jednoduchost, s jakou se uživatel dostane k informacím, které potřebuje.


Na identifikaci cílových skupin navazovala nezbytná automatizace interních procesů pro co nejsnadnější správu veškerého obsahu a byznysové komunikace.
Webové stránky a na ně navázané systémy tak zároveň slouží jako hub, který propojuje vše důležité. Už žádné složité proklikávání. Web zjednodušuje uživatelský komfort jak interní, tak zákaznický - CRM, prodej vstupenek, správa událostí. Tohle vše si zaslouží efektivní a jednoduchý provoz.
Žádná webová prezentace se neobejde ani bez svědomité péče o designovou stránku věci. Přestože devizou Brainz Studios je disruptivní přístup a “out of box” myšlení, uvědomujeme si, že design nemůže být samoúčelný a musí respektovat tradice i moderní směřování brandu. Bylo tak důležité respektovat při designu webu jasnou vizuální identitu navrženou studiem Najbrt a tuto zavedenou identitu podtrhnout a rozvést, kde bylo třeba.
Výsledkem je sebevědomý, přehledný web, který usnadní práci a zároveň se draží vizuálu a jazyku rodu Lobkowiczů. Sdílí minulost a tvoří budoucnost, jak zní motto rodu a jeho organizace House of Lobkowicz.

Second challenge
Ve stejnou dobu, kdy se intenzivně řešila webová prezence Lobkowiczů, vyšlo najevo, že se organizace rozloučila se svým dlouholetým PR specialistou. Šlechtická rodina potřebovala moderní komunikační kanál, který bude pomáhat šířit povědomí o jejich práci, péči o kulturní dědictví rodu a všech různorodých projektech House of Lobkowicz
The Solution
Návrh a realizace komplexní PR strategie, která staví na hluboké znalosti značky a propojuje dlouhodobou mediální komunikaci s osobní angažovaností členů rodu. Součástí řešení je nejen krizová komunikace a pravidelný kontakt s novináři, ale také systematická práce s klíčovými tématy. Díky tomu se aktivity pravidelně objevují v prestižních domácích i zahraničních médiích a získávají zaslouženou pozornost
Bylo jednoduché a přirozené zúročit znalosti získané o House of Lobkowicz prostřednictvím práce na jejich webových stránkách. Navrhli jsme proto komplexní PR strategii i modelový PR plán s klíčovými milníky a identifikací klíčových speakerů i potenciálních krizových témat. PR je však nejefektivnější tehdy, když se buduje mediální obraz brandu dlouhodobě a v osobní rovině. Jednou z podmínek bylo dedikovat jednu osobu na funkci mluvčího celé organizace. To nebylo vážnou překážkou, a proto jsme se od začátku roku 2024 začali starat o mediální i krizovou komunikaci rodu a organizace House of Lobkowicz v úzké spolupráci s interním marketingovým týmem.

Rodný dům Antonína Dvořáka
Hlavním komunikačním tématem vinoucím se dlouhodobě aktivitami House of Lobkowicz je nově zrekonstruované moderní kulturní centrum a muzeum v Rodném domě Antonína Dvořáka. Jeho otevření znamenalo zorganizování tiskové konference se vším, co taková událost obnáší, od zajištění settingu místa konání a technické podpory až po aktivní komunikaci směrem k novinářům a přípravu podkladů pro speakery a tiskových materiálů pro zástupce médií.
Otevřením domu však práce neskončila, ale naopak teprve začala. Žádné muzeum se dlouhodobě neobejde bez kontinuální návštěvnosti široké veřejnosti. Proto je téma potřeba dostávat pravidelně k novinářům. Samotné muzeum k tomu skýtá nespočet možností, včetně speciálních edukačních programů. Cílové skupiny tak sahají od klasických turistů - rodin s dětmi či seniorů, přes milovníky hudby a její historie až po děti samotné a jejich pedagogy ze základních a středních škol.

Prezentace rodu Lobkowiczů jako moderní a progresivní instituce
House of Lobkowicz ale není pouze o kulturních aktivitách. Velkou část agendy tvoří podpora směrem k pořádání eventů a pronájmům dalším subjektům, které pro pořádání svých eventů potřebují vhodné prostory. To vše se spojuje s projekty, které pokročilým způsobem využívají moderní technologie. Nejprogresivnějším a mediálně zajímavým tématem je NFT a blockchain. Nejmladší generace Lobkowiczů v čele s Williamem R. Lobkowiczem vytvořila projekt moderního mecenášství Proof of Patronage, který umožňuje donorům z celého světa zakoupit NFT děl z Lobkowiczkých sbírek a tím financovat jejich restaurování.
Zapojení jednotlivých členů rodiny Lobkowiczů do mediální komunikace je klíčové i z hlediska toho, že pokud chtějí být ve svých aktivitách efektivní, musí se o nich vědět. Součástí práce pro House of Lobkowicz proto je aktivní vyhledávání příležitostí pro rozhovory jednotlivých členů rodu a za rok a kousek se povedlo jednotlivé členy rodiny i další osobnosti z celé organizace dostat několikrát do Forbesu, rozhovory měli ve Vogue, Marianne, deníku Právo, na Novinky.cz., pro Český rozhlas Prominentně se objevili také v hlavních zpravodajských, kulturních i cestovatelských pořadech ČT, CNN Prima News, ale také třeba v magazínu Wired nebo portálu pro cizince žijící v ČR, Expats.cz. A těch mediálních příležitostí a komunikovaných témat bylo celkově násobně více.

30 %
méně zbytečných obchodních poptávek
260
mediálních výstupů s dosahem přes 270 GRP
55M Kč
tabulková hodnota AVE vydaných výstupů
Nový web
Web zlepšil user experience, engagement a zjednodušil procesy pro uživatele i interní tým. Což se projevilo i na konkrétních výsledcích webu, kdy je už nyní o 30 % méně zbytečných obchodních poptávek a zefektivnil se také prodej vstupenek na veřejné akce, koncerty a festivaly pořádané House of Lobkowicz nejen v Lobkowiczkém paláci, ale také v Nelahozevsi, Roudnici či Střekově.
Zvýšená mediální viditelnost
Články a rozhovory v prestižních časopisech výrazně pomohly a posílily veřejné vnímání rodiny Lobkowiczů a organizace, kterou spravují. Počet výstupů, které nějakým způsobem zmiňují House of Lobkowicz se v roce spolupráce s Brainz zvýšil téměř dvojnásobně. Aktivní práce týmu Brainz vedla přímým způsobem k více než 260 mediálním výstupům s dosahem přes 270 GRP a tabulkovou hodnotou AVE přesahující 55 milionů Kč. A v momentu, kdy toto čtete, už jsou čísla samozřejmě zase o kousek vyšší.
Zvýšený zájem o značku
Lobkowiczové jsou v současnosti veřejně vnímáni jako moderní instituce. V jejich nemovitostech se pravidelně pořádají významné české události. Členové rodu v současnosti patří mezi významné osobnosti českého mediálního prostoru. Rod Lobkowiczů je díky nám proaktivní hráč na české (nejen) kulturní scéně.
Creative Lead
Stepan kleník
UX Lead
Pavel Kappel
UX/Content
Barbora Kalousková
UI Desing Lead
Marc Sanderson
UI Design
Ondřej Novák
Project Lead
Martina Trnka Vankova
PR Consultant
Jakub Fajnor
Account Manager
Hana Tinková
Development Lead
Vít Husák
Back-End Development
Ondřej Láznička

