
Živina
MŇAM! Jídlo, které zní dobře – komunikační kampaň pro love brand Živina.
Dostat dobré domácí produkty od oblíbené značky mezi velké hráče je snem každého marketéra, ale tenhle sen se velmi těžce mění v realitu – jak jsme to zvládli v Brainz?
Výzva
Na začátku bylo vynikající domácí kimchi od dvou milých, mladých lidí s talentem a vkusem. Ale promění se sen o start-upu v mainstreamový úspěch?
Řešení
Pomohli jsme Živině vyvinout funkční strategii kombinující obsah a styl, natočili jsme sponzorskou kampaň, která rozvibruje chuťové pohárky, a naučili jsme svět jednoduchou frázi – Mňam!
Markéta a Martin vyráběli nejlepší domácí kimchi široko daleko. Jejich přátelé se ho nemohli nabažit. A pak i přátelé jejich přátel. A tak Markéta a Martin založili společnost, rozšířili portfolio, vylepšili design a taky vymysleli cool název.
Ale to byl jen začátek jejich příběhu...
.png)
Živina nás nadchla hned od začátku. Skvělé produkty – už nejen kimchi, ale i široká škála zdravých, chutných a lokálních potravin.
Stále však prodávali hlavně prostřednictvím e-shopů a specializovaných obchodů se zdravou výživou. Živina nechtěla být značkou pro „rádoby stylové heřmánkové čaje“ . Sofistikovaný design, profilovaná, ale univerzální nabídka a přátelská značka volaly po vstupu do mainstreamu. To je to, co chcete mít na regálech supermarketů a kupovat každý den, ne jen jako odměnu!
Společně jsme se pustili do komunikační strategie. Živina se viděla ve švédské značce IKEA s její přátelskou komunikací, univerzálními, ale kvalitními produkty a jednotným designem. Jasné byly i dlouhodobé cíle – online supermarkety jako Rohlik a Košík a kamenné obchody.
Vymysleli jsme balíček nápadů, které jsme poté upravili a modifikovali. Brzy se vykrystalizoval důležitý prvek – důraz na emoce, osobní komunikaci, jednoduchost a vtip. Čím více rajčat, tím hustší kečup. Stejným způsobem jsme soustředili základní témata, od zdraví přes chuť až po nadsázku, do jediného slova. Mňam! Protože přesně to Živina je a slovo, které si s ní každý ideálně spojuje. Mňam!

Pro Živinu jsme nebyli pouze poradci, ale především „vykonavatelé“ televizní sponzorské kampaně.
Bylo důležité ukázat, že Živina...

má široké portfolio, ale jednotný high-endový vzhled, který se liší od trapné estetiky jiných „přírodních produktů“.

Je zdravá, přírodní, vysoce kvalitní a chutná.

má sjednocující komunikační prvek Živiny - něco co nezapomenou.
A podařilo se nám to – postavili jsme obrovský umělý les (sbírali jsme přírodní materiály po celé Praze a okolí) a pomocí „probe lens“ objektivu jsme natočili opravdu dlouhý záběr z vozíku, ve kterém byl na konci skutečným hrdinou klientův produkt. A k tomu všemu jsme samozřejmě přidali MŇAM! Rozmanitá, ale jednotná kampaň, která zanechá stopu.

Nastavená komunikační linka se ukázala jako dlouhodobě udržitelná. Kromě známého slova „Mňam“, které Živina používá ve všech svých komunikačních výstupech (od rozhlasových spotů po dárkové balíčky), se prosadil také důraz na personalizaci značky – tedy osobní příběhy a tváře Markéty a Martina. O Živině se mluví všude, její produkty lze – podle plánu – zakoupit v Rohliku a nastavená linie nemá jasné datum vypršení platnosti. Kvalita, design, vtip a přátelskost jsou stejně nadčasové jako pohádky.
Creativce Concept
Jakub Smoljak
Designer
Maria Mitcheva
Project Management
Karolina Samcová
Copywriting
Franz Becket

